Applus Bilsyn kåres til årets synshal 2016
Hvem er dygtige til at syne biler, og hvem leverer en excellent kundeservice? Applus Bilsyn er netop kåret til ‘Årets synshal’ i 2016.
Danmarks største bilsynsvirksomhed, Applus Bilsyn, kan nu smykke sig med titlen ‘Årets synshal’ for 2. år i træk. Det stod klart efter bilbranchen den 8. marts 2017 uddelte priser ved dette års Autoawards.
Og det var en glad Per V. Rasmussen, adm. direktør for Applus Bilsyn, der modtog prisen.
‟Først og fremmest vil jeg gerne takke alle medarbejdere i Applus Bilsyn. Det er deres pris og uden deres passion og kundeservice, havde vi aldrig vundet. Vi er taknemmelige og meget begejstrede for at blive kåret til Årets synshal for andet år i træk. At vi vinder prisen igen i år viser, at vores konstante arbejde med kundeværdier virker. Til daglig rådgiver vi og hjælper flere end 2.000 kunder landet over med at teste deres bil. På den måde er vi også med til at sikre, at bilen holder længere og taber så lidt værdi som muligt. Samtidig er testede køretøjer en væsentlig forudsætning for en sikker trafik,” siger Per V. Rasmussen.
Kan tjekke den lokale Applus synshal synshal på nettet
Baggrunden for prisen er, at Applus Bilsyn har implementeret et omfattende kundeværdisæt i organisationen, der skærper fokus på bilisternes behov.
Virksomheden har desuden gjort det muligt for kunderne at undersøge, hvordan deres lokale bilsynshal performer, før de booker et bilsyn. Som den eneste synsvirksomhed i Danmark lader Applus Bilsyn nemlig deres kunder vurdere hvert eneste syn. Det sker ud fra et enkelt scoresystem af otte spørgsmål, som omsættes til en karakter fra 1-5 stjerner.
“Bilister er kvalitets- og prisbevidste og søger – ligesom alle andre forbrugere – information på nettet, før de bestiller noget. Vores kundebedømmelser er utroligt høje, og den indsigt vil vi gerne give videre til kunderne, så de kan træffe det rette valg”, siger Per V. Rasmussen.
Applus Bilsyn modtager årligt mere end 500.000 biler til syn i 146 synshaller landet over.
FAKTA - Kundetiltag hos Applus Bilsyn
- Kundeværdisæt: Et gennemgående tema er ‘passion’. Medarbejderne skal arbejde med engagement, være handlekraftige, respektere aftaler, tage ansvar og yde en ‘excellent kundeservice’. Værdisæt er slået op i alle synshaller.
- Kundeservicescore: Mere end 152.000 personer har bedømt kundeservicen i de enkelte synshaller ud fra otte spørgsmål. Kunderne vurderer, at Applus leverer en tæt på optimal kundeservice. Ingen andre bilsynskæder måler og offentliggør deres kundemålinger på synshalsniveau.
- Smiley-ordning: Applus Bilsyn offentliggør desuden Trafikstyrelsens smiley-ordning.
Nyttige links
Læs mere om Kundeservicescore og Trafikstyrelsens Smiley-ordning