Handelsbetingelser

Bestilling i webshoppen

For at foretage et køb på applusbilsyn.dk/shop skal du igennem følgende trin:

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine kontaktoplysninger.
  3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde.
  4. Godkend vores handelsbetingelser.
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet.
  6. Vores leveringstid er 8-10 hverdage.

Du får straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kontaktoplysninger.

Når din bestilling er ekspederet, får du igen en mail med kvittering.

Fortrydelse og returnering

Fortryder du dit køb i webshoppen efter leveringen er foretaget, har du 14 dage til at meddele os at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten via mail eller brev.

Alle henvendelser vedr. vores webshop sendes på mail: shop.dk@applus.com.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os  meddelelse om, at du fortryder købet. 

På individuelt tilpassede varer som eksempelvis tyske miljøzonemærker, er der ingen returret. Læs mere længere nede på siden.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du selv betale for fragten af de returnerede varer. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker leveret med DAO uden for vores åbningstid. 

Når varen er modtaget retur og godkendt at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, overføres beløbet til det samme kort, som du brugte til at betale købet med indenfor få dage. 

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du kan miste købsbeløbet, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Varen reelt har været taget i brug.
  • Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt eller tiltænkt.

 

Tyske miljøzonemærker
Da miljøzonemærket er forsynet med din bils registreringsnummer, tilpasset efter individuelle behov, ydes ikke fortrydelsesret:

“I henhold til Lov om forbrugeraftaler § 18, stk. 2, nr. 3, er levering af varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, ikke omfattet af fortrydelsesretten.

For praktiske detaljer – se punktet ”Reklamation og varereturnering”.

Download returseddel

Varer skal sendes til:

Applus Danmark A/S
Høje Taastrup Boulevard 23, 2. th.
2630 Taastrup
Mrk.: Onlineshop

Levering

Vi afsender miljøzonemærket fysisk 1-2 hverdage efter ordren er afgivet.

Miljøzonemærket sendes som brev med DAO. Det er en forudsætning for levering, at DAO har adgang til postkassen på leveringsadressen.

Der kan forventes op til 10 hverdages leveringsfrist fra bestilling af miljøzonemærket.

Applus Danmark A/S kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.

Leveringsomkostninger tilkommer og fremgår af indkøbskurven, umiddelbart inden du går til betaling.

Personlige oplysninger

Ingen kontaktoplysninger der registreres i webshoppen, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Applus Danmark A/S.

I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode i webshoppen. Vi anvender en anerkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

Webshoppen anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen og evt. kontaktoplysninger til fremtidig brug. Læs mere i vores cookiepolitik

Under et køb udbeder vi os dine kontaktoplysninger: navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form, og gemmes i 5 år jf. gældende lovgivning.

Selve “kontrakten” (købsaftalen) lagres ikke i webshoppen på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Efter persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.

Reklamation

Applus Bilsyn yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Applus Danmark A/S indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder vi returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Download returseddel

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Applus Danmark A/S
Høje Taastrup Boulevard 23, 2. th.
2630 Taastrup
Mrk.: Reklamation
Email: shop.dk@applus.com

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Applus Danmark A/S har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – ec.europa.eu Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse shop.dk@applus.com.